fredag 14 september 2012

Handgjort och Vintage


Jag vill tipsa om min absoluta favoritbutik på nätet: ETSY. Där hittar du vintage och handgjorda saker från hela världen. Det finns så mycket vackert och inspirerande att det helt klart är värt några minuter att bara surfa runt trots att du inte tänkt köpa något. Inför bröllopet köpte jag lite saker på Etsy, exempelvis den vackra stickade sjalen jag hade på bröllopet, men främst finkammade jag sidan för att få inspiration till saker jag kunde tillverka själv. Håller du på med något, t.ex. stickar, syr, fotar, bygger fågelholkar, pysslar mm, varför inte starta din egen butik på Etsy? 

Så här säger Etsy om deras mission:

Etsy is the world’s handmade marketplace.

Our mission is to empower people to change the way the global economy works. We see a world in which very-very small businesses have much-much more sway in shaping the economy, local living economies are thriving everywhere, and people value authorship and provenance as much as price and convenience. We are bringing heart to commerce and making the world more fair, more sustainable, and more fun.

En vacker tanke och definitivt något jag vill stödja. 

Jag har förresten bestämt mig för att ha en köpfri månad. Jag har redan klarat av 3 dagar :) Blev sjukt sugen på ett par skålar i keramik på Etsy, men jag klarade av att hålla köphanden i styr. Duktiga jag!