torsdag 4 juli 2013

I väntans tider



Som de flesta av er säkert redan vet så ska vi få barn till hösten. Jag är gravid i 24:e veckan och jag fullkomligen älskar min växande mage. Jag är en av dem som haft tur i min graviditet. Visst har jag känt av de vanliga graviditets- symptomerna; illamående; trötthet; järnbrist; och foglossning, men överlag har jag mått fantastiskt och jag känner nästan lite sorg över att jag inte alltid kommer att vara gravid. Att känna sparkarna av det lilla liv som växer i mig är en känsla som knappt går att beskriva i ord. Jag är så lycklig!


Svea undrar vad det är som sparkar i min mage.
Med tanke på hur fin hon är med kattungarna så är jag
säker på att hon kommer att bli en fantastisk "storasyster".


Några milstolpar

2013-02-19 Plussade på graviditetstestet
2013-04-02 Tidigt ultraljud - Ser det lilla hjärtat picka
2013-05-13 Berättade på jobbet att jag var gravid
2013-05-18 Kände de första fosterrörelserna
2013-05-22 Rutinultraljudet - Vilken fantastisk upplevelse!
2013-06-13 Vecka 20+ - Halvvägs genom graviditeten
2013-06-19 Erik kände bäbisen sparka för första gången
2013-07-04 Naveln på väg att ploppa ut :)
2013-11-01 Beräknad förlossning

Vårt lilla hjärtegryn!

Är det möjligtvis en Elna, eller en liten Alme?


Som med så mycket annat på senaste tiden har jag varit dålig på att dokumentera min växande mage, men när jag nu gick igenom kameran och telefonen hittade jag ändå några stycken. 


Vecka 12. Här kommer jag ihåg att jag tyckte att magen
hade börjat puta och få form. Så här i efterhand kan
jag inte tänka mig att jag kunde ha varit smalare innan.

Vecka 16. Bara 4 veckor senare och magen har växt till sig
ordentligt.

Vecka 18. Här ser jag faktiskt gravid ut på riktigt.

Vecka 24 - Nuläge.




1 kommentar:

  1. Fina fina du... Din mage ser fantastiskt ut!Jag vet inte om du fått min mail, men stort stort grattis till Erik och dig! Det är ett underbart roligt äventyr ni har framför er! Åh, syster... jag saknar dig så! Vill väldigt gärna komma och hälsa på er med min familj någon gång. Ja, vi har ju blivit en till... den 10/3 kom Theodor till världen. Tvåbarnsmor nu, det är knappt att jag förstår... Massor med kramar från mig!

    SvaraRadera