tisdag 9 juli 2013

Små hjälpredor?

Lilla söta matte, jag kan hjälpa dig att sy.

De senaste dagarna har jag kommit igång med att sy lite babysaker inför hösten "nedfall". En bärsjal är redan klar och nu håller jag på med ett babynest. Med fyra busiga och äventyrslystna kattungar i stugan är det dock inte många stunder man får med lugn och ro. Allt ska undersökas och busas med! Men trots att det gör att allt tar lite extra tid så är det värt det att låta dem hållas - så många skratt som de väcker. Och så söta de är!


Jag kan mäta.

Jag kan klippa.

Jag kan dona med mönsterpappret.

Jag kan nåla.

Hm, den här pennan behövdes visst inte...

...men jag kan busa med den.

Titta matte så fint det blir!

Nu kan vi bara ligga här och njuta av vårt verk.

Mjuk och fin blev i alla fall bärsjalen i flanell.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar