fredag 4 maj 2012

Håll tummarna

Här kommer lite bilder på huset vi har lagt ett bud på. När jag klev ur bilen för att titta på huset visste jag på en gång att "här vill jag bo". Det var en sån där märklig men underbar känsla av att "komma hem". Det är verkligen ett fantastiskt litet torp byggt 1890. Tomten är tillräckligt stor för att jag äntligen ska kunna hålla några höns och kanske till och med ett par getter. Wiii! :) Runt huset ser man skog, betesmarker och åkrar så långt ögat når. Efter ca 1 km på en grusväg ner mot Wikhus Säteri kommer man ner till en båtplats vid Mälaren. Vore det inte fantastiskt att ha en liten eka att ro ut i tidigt på stilla mornar eller varför inte en vacker sommarkväll. Det är också bara en kvart in till Västerås vilket gör det fullt pendlingsbart för min man som jobbar kvar i Stockholm. Håll tummarna för att allt går vägen :)


Vikhus By 5, Ryttene
Tänk er ett saftkalas under äppelträdet en varm sommardag
... och med en härligt doftande syren i bakgrunden



Gårdshus
Förråd som kan rymma både arbetsrum, vedbod, trädgårdsutrustning och hönshus

Farstun innan hallen
Köket med en vedspis en bit in till vänster. Vedspis är ett måste för mig!
Tänk att få krypa upp i en mysig fåtölj framför brasan i kakelugnen en kall och
ruskig höstkväll. Hunden nedanför fötterna, maken i fåtöljern bredvid och en
varm kopp te och en god bok i handen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar