söndag 27 maj 2012

Renovera badrummet


I förra veckan var vi och besiktigade huset. Det kom upp massa småsaker som behöver åtgärdas, men inget vi inte förväntade oss - det är ju ändå ett gammalt hus. Några fönster och tegelpannor som måste ses över, skydd som behöver sättas upp mot yrsnö, panel som behöver bytas osv., men överlag var huset i toppskick. Det enda stora som kom fram var att badrummet behöver göras om - det uppfyller inte de krav som finns på våtrum idag. På ett sätt känns faktiskt som en bra grej. Jag menar det ger ju oss chansen att göra om det så som vi vill ha det, men samtidigt måste man ju ha i åtanke att badrumsrenoveringar är både dyra och tidskrävande - alltså inget man gör om i första taget. Man måste alltså vara helt säkert på hur man vill att det ska se ut innan man sätter igång. Så nu har jag spenderat åtskilliga timmar åt att leta badrumsinspiration på nätet och inte känner jag mig så mycket säkrare på hur jag vill ha det, men åh så mycket vackert det finns "där ute". Jag passar på att dela med mig lite så ni kan drömma med mig. Och kom gärna med era egna tips och idéer.
VÄGGAR & BADKAR


















FÖRVARING




 DUSCHVÄGG




HANDFAT





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar