lördag 21 juli 2012

Lite bilder från köket


Det fina klaffbordet, vasen, stolarna och lampan är alla loppisfynd som gjorts under de senaste månaderna både i Stockholm, Västerås och Söderhamn. Gardinkappa köpte jag på Hemtexs rea och den fina tavlan i bakgrunden är en bröllopspresent från Eriks föräldrar (Tack, tack!).







Köksoffan inhandlades på loppis här i Västerås och kläddes sedan om av mig och mormor. Den är utdragbar och blir lätt till en extrasäng - helt i enlighet med min inredningspolicy (se Inredningsstil - Medveten enkelhet)

Den vackra runda kudden inhandlades på Hemtexs rea och jeanskudden hjälpte mormor mig att sy utav mina avlagda gamla jeans.


För några dagar sedan fick vi finbesök av mamma och mormor. Tro inte att de var någon semester de fick här i vackra Rytterne - istället sattes de i jobb direkt efter kaffet :) Jag fick bland annat hjälp med att skrapa bort färg från köksstolarna, sy kuddar, sätta upp gardiner och klä om möbler. Vi hittade ett jättefint tyg på Hemtex som egentligen var ett överkast, men vi klippte itu det och använde det dels till att klä om soffan och dels till en gammal gungstol (se inlägget Kvällsfördriv). Småbitar som blev över gjorde vi sedan stolsdynor av. Tyget och lite andra saker som jag hittade på samma shoppingrunda fick vi som inflyttningspresent (Tack mams!) Jag tackar både mormor och mamma varmt för all hjälp jag fick under de dagarna de var här! Älskar er!


Fina mamma under äppelträdet.

Mormor i full gång med att fixa tyget till gungstolen.

Här ska färgen bort på köksstolarna för att längre fram målas med linoljefärg.