torsdag 5 juli 2012

Bilder från vårt alldeles egna paradis

Till middag blev det ett pannkakskalas med hemmagjord jordgubbs- och rabarbersylt under äppelträdet


Jag ber om ursäkt för att jag inte lagt ut några inlägg den senaste tiden - all min tid har gått åt till flytten. Nu är vi någorlunda på plats, men än finns mycket kvar att göra. Lägger därav ut några bilder som ni kan hålla till godo med tills jag har tid över att skriva nästa inlägg. Jag lovar att det kommer snart!


Favoritplatsen under äppelträdet

Vad är mer avslappnande än att vaggas till sömns av en hängmatta?

Från hängmattan har man utsikt över den nyanlagda örtagården (Tack Ann-Marie) och den gamla ladan.

Fikaplatsen vid örtagården...

...där vi idag njöt av hemmajord jordgubbs- och rabarbersaft.

Under den stora lönnen anlade pappa och Ann-Marie början till vårt trädgårdsland. Tack så  mycket för inflyttningspresenten!

Landet består av 3 pallkragar fyllda med godsaker så som tomat, paprika, sparris, chili, ärtor, bönor och olika sorters kål.

Långbönor som förhoppningsvis kommer att slingra sig vackert uppför armeringsjärnet.

Smultron finns precis överallt på tomten; Vilken lycka!

Djuren älskar också vårt paradis. Moses njuter i gräset, kattungarna klättrar i äppelträdet, Vira jagar råttor till kattungarna och Svea vill knappt lämna tomten.

1 kommentar:

  1. Superfint verkligen! Där kommer ni trivas bra! Kram /Elenore

    SvaraRadera