måndag 17 december 2012

En spark i natten

Bild lånad från Liten Tuwa

Svea och jag kom precis in från en av mina absolut roligaste kvällspromenader någonsin. Kylan och snön, tillsammans med nollgraderna som varit idag har skapat det perfekta sparkföret. Vägarna här omkring är varken sandade eller saltade så det var bara att öppna grinden och glida ut i vinterkvällen. Jag hade Svea i dragselen så hon drog mig längs med vägarna i en väldans fart. Det var helt fantastiskt att susa fram i mörkret och känna den friska vinterluften i lungorna. Lite orolig var jag för att stöta på ett snöfritt område på vägen och flyga framlänges över sparken, men snön låg tryggt packad över vägarna. Jag är så fantastiskt lycklig över att jag bor på landet igen, och jag kan komma på mig själv med den tanken flera gånger per dag. Det kan vara tystnaden, fåglarna utanför fönstret, närheten till naturen, det orörda snölandskapet, kvällspromenaderna i mörkret, grannarna man småpratar med eller korna som råmar. Och jag tänker; äntligen, äntligen, äntligen är jag hemma igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar