torsdag 14 juni 2012

Porslin och åter porslin



Idag var jag på två av mina stammisloppisar - Återbruket och
Möjligheternas hus. De ligger båda i Skarpnäck och rekommenderas varmt. Du får dock vara beredd på att leta runt ett tag eftersom mycket är "skräp", men i och med att de har enhetspriser (exempelvis 30 kr för alla byxor, 10 kr för alla koppar) så blir pärlorna du hittar superfynd. Jag kommer alltid därifrån med flera kassar fulla och har sällan spenderat mer än 300 kr. 

Idag fyndade jag lite kläder (bl.a. en supersöt klänning), några korgar, patinerade krukor, böcker, ett skåp, en vacker tavla och massor med porslin - mestadels blandade och fina delar från Rörstrand och Gustavsberg. Och vad mycket lättare det är att handla nu när jag har min inredningsguide (se förra inlägget). Jag vet precis vilka färger, vilken stil och vilken kvalitet jag ska välja. Kopparna ovan följer kanske inte riktigt guiden, men jag kunde inte låta bli :) Här kommer bilder på lite mer av porslinet. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar